tisdag 5 juni 2012

Naked, sitting cross-legged

Jag har under hela min tid i den här lägenheten(två år) haft ganska oflyt med grannar. För att tala klarspråk, jag har varit omringad av idioter de senaste två åren. När paret som terroriserat mig i 1.5 år valde att flytta i början av året stod jag och observerade dem genom kikhålet på dörren när de bar ut sina saker, med en kaffekopp i handen. Jag njöt, och hela kroppen blev liksom glad. Sen får jag en ny granne. En kille runt min egen ålder som ser lugn och snäll ut. Men idag.. Jag sitter och läser inför opponerings seminariet på torsdag och det börjar plötsligt spelas på andra sidan väggen. Detta har skett förut, men från den andra grannen(vars IQ jag ibland undrar över). När detta skett så har jag alltid undrat hur högt det verkligen är på andra sidan. Idag var jag tvungen att be den nya grannen sänka, för så väl som musiken hörde så gick det inte göra annat än lyssna på musiken(tack och lov inget fjortisdunk som den andra grannen). Jag ringer på och dörren öppnas. I samma veva som dörren öppnas så möts jag av en tryckvåg av musik. Jag har alltid tänkt att musiken som spelas måste vara högt, men aldrig hade jag föreställt mig SÅ högt!
Ja.. men nu har man gjort ett bra intryck på grannen.. En torr blond tjej som inte gillar musik. Men vad skulle jag göra?


Fräsigt. och en länk till konstnären.
http://madspeitersen.deviantart.com/
 Jag önska jag inte var en fattig student, då hade jag gjort om lite i lägenheten.

Fattig student.



- Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar