lördag 2 juni 2012

Du är vacker, släck min törst med rosa läppar, pipa eller pilsner!

B(ajs)-uppsatsen är ÄNTLIGEN inlämnad! Undra om mina stressfinnar väljer att kapitulera nu?

Mor var snäll och agerade bollplank när jag satt med tentaplugg. Vi gick igenom antikens Grekland och ett svår uttalat namn dyker upp.
- Oj, stackare, säger mor.
- Jo, men han ska vara glad att han inte heter Diocletianus, svarar jag.
- Va? Dio-clet-i-anus, upprepar mor.
- Japp, han som delade in romarriket i öst och väst.
Mor bryter ut i asgarva. Senare kommer vi till romarriket och hans namn kommer upp igen, samma reaktion från mor sida.
- Du får kalla han något annat. Kalla han Nisse, säger hon.
- Okej, svarar jag.
- Nisse insåg att ri... , och jag blir avbruten av en mor som skrattar högt.
Nisse var tydligen lika roligt som Diocletianus. Vi tar en paus då mor ska hänga tvätt. Medan hon står och hänger tvätt står hon och säger högt för sig själv "Diocletianus", följt av ett skratt, detta upprepar hon några gånger.
Men tack kära mor som offrar en kväll för att diskutera herrar från Antiken med udda namn.

Nu återstår endast ett seminarie om några dagar, sen blir det plugg fritt en tid framöver, och det allra viktigaste, jag kommer kunna vara social igen. Fy vad jag längtar efter mina vänner!

 Jag jobbar, hårt.
 Då skolan byggs om och jag redan fått vilse i den en gång så vill jag inte riskera det igen när jag är på uppdrag att hitta ett personalrum med en kaffemaskin. Så jag tog saken i egna händer och tog med eget kaffe.
 Mitt kärleksbarn!

 Våra mornar ser alltid likadana ut.
Fixarbjörnen, jag vet dock inte vad det är han ska fixa.

Dungen Dungen Dungen, älskade Dungen.

- Hannah

2 kommentarer:

  1. Sitter med tenta nu. Får peppsms av min mamma lite då och då. Jag vill mest explodera. Hjärnan hänger inte med. Måste få klart detta nu nu nu nu nu nu. BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

    Men vad du är duktig duktig duktig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch usch, man är så seg också de sista veckorna på vårterminen.. Kämpa på min vän! Det klarar du galant!

      Radera