fredag 25 maj 2012

Truth is that there's no reason for me to even see your face anymore.


Fullt upp hela veckan. Jag längtar så till den 3/6, för då är allt klar och man kan ta det lite lugnt, det går i ett nu.. 
Här om dagen när jag var ute och gick så passerade jag ett par som spatserade längs stadens gator. Den lite korpulenta damen säger att jag är duktig och hurtig som är ute och går raskt. "tack" säger jag och ler lite förvirrat. 
- Man måste ju röra på sig, lägger jag till.
Damen håller med men säger att det gäller inte alla, t.ex. de som är smala. Var efter hon börjar be sitt manlig sällskap att kolla in min kroppsstorlek. "kolla på henne" upprepar hon gång på gång. 
Hon konstaterar det att "hennes rumpa är så bred att det går tre jag på den". Vad ska man säga i ett sånt läge? "Ja" ? 
Sen också, varför börja jag ganska fort fråga mig själv om damen var berusad, utifrån hennes sätt att bemöta helt okända människor. 

Sitter och ser på Degerfors - Landskrona på TV. Ställningen 0-0 och jag sitter och tänker när det ska vända för mitt älskade Dif, en nanosekund senare gör de 1-0, snälla, håll nollan nu och samla ihop tre poäng till er!
 Flydde arkivet för att möta upp min fin fina vän. Vi satt under ett träd och mös.
 Målade mina tånaglar för första gången på ca 18 år.

 En typisk morgon hos oss. Go' morgon Sverige och te.

Jag gjorde något helt galet, jag köpte en blommig klänning. Jag bär aldrig blommigt och inte klänning för den delen heller! Ska försöka bli lite mer feminin av mig.
Skickade den bilden till en kär vän och hon undrade om mitt val av ansiktsuttryck var seriöst, men nej.. det är det verkligen inte!

Hade den här låten varit en godis, hade den nog varit en god chokladbit, en sån som man önska aldrig tog slut.

- Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar